buss?

här kommer senaste nytt från en vilsen storstadsbo. jag är helt vilse,
nästan överallt. detta gjorde sig påminnt igårkväll, när jag efter
kvällens bravader på vårdvetarhuset skulle bege migg mot bussen
som skulle ta mig hem. jag trodde jag stod på rätt sida vägen och
när bussen jag väntade på kom steg jag bara på, betalde och åkte
hem. trodde jag. det visade sig att bussen gick åt helt fel håll. men
det upptäckte inte jag förns vi var på tegsbron, och då hade vi precis
mött den sista bussen som gick åt andra hållet. så jag kunde inte
kliva av och ta en annan buss tillbaka. utan det var bara sitta kvar
och åka med den där bussen till slutdestination och sen åka hela
vägen tillbaka. så jag var inte hemma förns halv tolv. och vi var klara
ungefär kvart i tio på universitetet, så över en timme var jag på sight-
seeing i umeås okända kvarter.. en sak kan jag då säga, att jag lär
aldrig göra om det! :P

men annars går det bra. idag har vi bara haft info, och sen har jag
varit på stan med en tjej som heter malin. hon kommer härifrån och
jag berättade om mitt lilla missöde igårkväll, så hon tog mig under
sina vingar och gav mig en liten instruktion i bussåkande och sen
gjorde vi sällskap ner på stan :)

imorrn blir det en lång dag. först skola från halv nio till fem, sen blir
det pizzabuffé på NH. hoppas det blir skoj!

so long , fuckers.

Kommentarer
Postat av: Din Melvin!

Det var kult, jag skrattade gott innan jag somnade åt ditt lilla missöde.. ;) Sen så drömde jag att du blev bortrövad av buss-chaffisen också!

åh, har du hittat en ny malin o leka med.. De är roligt, tur att nån tar hand om dig när inte jag kan vara där o ta hand om dig!=) miss you my friend, puss puss!

2009-01-20 @ 14:42:59
URL: http://mstrandh.blogg.se/
Postat av: Annie

Vi fick oss alla ett gott skratt idag då malin berättade om ditt missöde :)

Det verkar som om du klarar dig rätt bra där uppe ändå trots detta, du vte väl att vi saknar dig våran lilla pärla :)

2009-01-20 @ 21:47:39
URL: http://annanilsen.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tyckte synd om dig, nästan så jag belv lite tårögd.. Helt vilsen i stora staden,trött, ensammen och förvirrad .. usch :( Låter bra i alla fall att du hittat dig ännu en Malin. jag menar när man redan har 3 Malin kan man lika gärna skaffa sig en 4:e :) Sköt om dig gums, Tänker mycket på dig! Pussis! <3

2009-01-25 @ 21:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0