sofie mat-pratar.

jag är trööööööött. i huvudet. redan. jag har bara pluggat i cirkus två timmar
och nu står jag snart inte ut längre. hade tänkt åka på iksu vid halv fem, men
jag skiter i det. tänkte ta en liten omväg till ica kanske (typ promenad) och
handla lite mer saker till den hemliga saken jag köpte på stan. och kanske lite
middag till moi också. kanske ska lyxa till med något riktigt gott såhär i min
ensamhet, eftersom att jonken jobbar över idag. förstår varför mamma har
svårt att komma på mat. jag menar hon har hållit på med det i typ minst 25 år
och jag som inte har hållit på i mer än typ ett och ett halvt år har svårt att
komma på vad man ska äta till middag.. fast, en sak kom jag att tänka på.
borde det inte vara så, att om man har lagat mat i typ 25 år, att man har lagat
massor av olika mat. och det borde ju betyda att man har ungefär en miljon
recept i hjärnbanken. eller ja, kanske inte recepten i sin helhet, men iaf ett
minne av att man ätit maten. vilket borde betyda att man kanske kunde "plocka
fram receptet" lite snabbt bara.. det kan väl inte vara så svårt? eller? mamma?
farmor? mormor? (dom två sistnämnda som förövrigt har lagat mat i typ 50 år
borde väl ha typ 2 miljoner recept i banken?)
Förlåt om jag fick er att känna er
lite gamla nu mormor & farmor, men det är bara ren fakta.

jaja. nu ska jag (mitt i allt mat-prat) kila till ica och köpa något att äta.

adjöken.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Med tanke på att du har recept för 1,5 år i hjärnbanken så borde du inte ha svårt att komma på ett för EN kväll ;)

2009-10-08 @ 18:05:59
URL: http://lottadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0