sofie vs. tant i röd audi.

idag fick jag en utskällning, av en gråhårig tant som minst
sagt har gått in på döhalvan av livet. jag cyklade över
vägen "precis framför hennes bil" och "jag måste verkligen
se mig för". hon tog sig till och med tid att köra i min "cykel-
fart" och veva ner rutan för att skrika åt mig som en galning.
haha. jag tror det enda problemet var att hon har problem
med avståndsbedömningen. men vem kan inte få det när
man blir äldre, lixom? jag klandrar inte henne för det..

jag ska förklara det hela med en liten illustrering.



för att förklara detta närmare :

jag cyklade över vägen vid punkt A. jag tittade mig noga över vägen
och såg en bil som just höll på att svänga in, vid punkt B. med tanke på
det långa avståndet hinner jag cykla över vägen lugnt och säket.
vid punkt C kör denna tant (typ 80+) upp brevid mig, kör ner rutan och
yttrar ovan nämnda fraser.

så, kära läsare. är det jag eller tant som är en trafikfara?  


Kommentarer
Postat av: linda

hahah, kul! jag tror det är tanten som är en trafikfara. vilken avståndsbedöming alltså :D

2009-09-17 @ 19:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0