foten av afrika.

jag ska nu för er berätta om en händelse som inträffade för cirkus
tre veckor sedan när mina föräldrar var på besök. dock är den
kanske inte lika rolig om man inte var på plats..

jag, min fästman, far, mor och bror satt på vår balkon på nydalahöjd
och spelade plump som är ett av min fars favoritkortspel (som också
förklarar varför alla vägbyggen i slutet på 80-talet i sthlms-trakten tog
på tok för lång tid
). far diskuterar med mor om vilket vin det var hon
drack förra helgen, och far menar på att det var foot of africa medan
mor bestämt menar att det var en annan sort.. just i detta ögonblick
går en afrikan över parkeringen nedanför balkongen och snubblar av
sig sin flip-flop-toffla. där står då afrikanen och försöker febrilt få tillbaka
foten in i tofflan, när min kära mor utbrister i en liiiiiiite för hög ton:
FOOT OF AFRICA!! (ungefär så högt att hela nydalahöjd kunde höra)
samtidigt som hon pekar på den skolöse afrikanen på parkeringen.

hysteriskt roligt om ni frågar mig!

adjöken.


Kommentarer
Postat av: moster

Hahahahahaaaaa gott skratt här på Jägarstigen!!!!

2010-08-16 @ 10:00:32
Postat av: Mamma

Ja, det var ju fantastiskt kul just då.....:)

2010-08-17 @ 07:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0