jag kom att tänka på en sak.

det slog mig idag, som den schlagerfantast jag är, att jag inte bloggat mer om
schlager än efter den första deltävlingen där jag var rosenrasande över att
dilba inte gick vidare! därför tänkte jag här bjuda på några favoriter såhär i
efterhand.




le kid från första deltävlingen med oh my god som inte heller gick vidare!
vat is rong med det svidish pepol?




loreen med låten my heart is refusing me som inte HELLER gick vidare.
kan det vara så att min och svenska folkets musiksmak skiljer sig
avsevärt? eller kan det vara så att jag har ett gott öga för bra musik?
eftersom dom här låtarna spelas en hel del på sveriges radio för tillfället..



the moniker med oh my god. jo. jag gillar låtar med det namnet. den här
snubben tog sig dock vidare till final via andra chansen.. hejja moneymaker
som mamma sa!



elektrisk med annelia. det här ÄR min favorit. kan man annat än vilja svänga
sina lurviga när man hör den här? tummen upp för pop på svenska. (och nej,
den här gick ju inte heller vidare..)



okej då. sara varga och hennes spring för livet måste ju också få vara med på
ett hörn, även om det är en låt som inte passar i schlagern..

avslutningsvis kommer jag att såga eric saade och absolut INTE lägga upp något klipp
på hans låt popular. vad ska den till tyskland att göra? han är liksom nitton bast och
utvecklade i år sitt framträdande från att bli blöt till att stå i en glasbur som går sönder.
behöver jag säga mer?

adjöken.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ha-ha-ha-ha-jag-anstränger-mig-lite-mer-ha-ha.

2011-03-24 @ 13:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0