tolkservice.

idag har jag varit effektiv på jobbet. eftersom umeå är ett regionssjukhus
kommer patienter från hela norrland, och givetvis då också jämtland.
just nu bor en patient på avdelningen som pratar ganska mkt jämska,
vilket vissa i personalen har lite problem med att förstå... så idag fick jag
stå med en sjuksköterska och tolka vad han sa. alltid roligt att vara till
nytta, eller? ;P

imorrn har carlsson sovmorgon, vilket innebär att hon jobbar till halv tio.
igår när jag skulle cykla hem var det som att hela amazonfloden och regn-
skogens all fukt dimpte ner över umeå. jag ringde jon som snällt kom och
hämtade mig. cykeln fick sova över utanför NUS. så imorse var jonken lika
snäll och skjutsade mig till jobbet :) så, imorrn får det inte regna. för då blir
jag blöt..

för den som inte redan visste det så kommer jag och jonken att åka till
lövvik, och närmare bestämt spunsen, på torsdag kväll.. där kommer vi
att spendera midsommarhelgen. dock med lite ändrade traditioner,
men det kommer bli hur bra som helst ändå! :) midsommar på spunsen!

adjöken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0