sofie blir galen på konstig tjej på bussen.

helgen kom och helgen gick, och carlsson hann knappt blinka.
for till alanäs i fredags, kom fram sent. på lördagen följde jag
och sara med jon och svärfar ut i skogen och plockade blåbär.
sen bakade jag en superb blåbärspaj till efter-middagen-fika,
eller efterrätt kanske man säger.. söndagen tillbringade vi
större delen av dagen på skjutbanan för att jon skulle skjuta in
bössan. det var inte gjort i en grisblink, men vi hann bli färdiga
innan middagen och innan det var dags att åka till ström för en
bussresa hem till umeå.

bussresan var förövrigt den värsta jag varit med om, tror jag.
det var smockfullt och jag hamnade såklart bredvid nån wierd
tös som pratade högt och ljudligt om hur full hon varit på festen
i helgen (och ändå hade hon bara druckit två cider?), hur bakis
hon vart och att hon faktiskt fortfarande var oskuld. ja, man
skulle kunna tro att jag känt tjejen sen jag föddes
. som grädde
på moset skrattade hon så högt att det kunde ha hörts till
australien om dörrarna på bussen varit öppna. trots hög ljudvolym
på mina hörlurar kunde man inte undgå att höra vad denna
fantastiska fjortis (sorry, men det är sant) från metropolen dorro
hade att säga till den som konstigt nog orkade lyssna.

nog om detta. idag har jag slitit hårt på bibblan med min basgrupp.
vid tre lessnade vid och drog hem. vi ska ses imorrn igen för att
knyta ihop det sista inför redovisningen på fredag.. naaaajs.

nu blir det kvällsmacka.

adjöken.

Ps. måste även ta tillfället i akt att gratulera min morfar som idag
har den stora äran att bli ett år äldre. GRATTIS!! Ds.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0