sofie summerar.

idag blir jag äntligen sambo igen efter en vecka i särboträsket.
jonken kommer hem och fyller frysen med kött. jag menar, nån
nytta ska man väl ha av karlarna?

i fredags började kvällen (eller eftermiddagen) med lite EPP,
tillsammans lotta och pernilla. trevligt värre. efter det bjöds
det på middag på pedagoggränd och senare blev det utgång
på origo. efter lite skepsis så ordnade kvällen upp sig tillslut
ändå och med facit i handen kan man säga att det var en
trevlig kväll.

lördagen hade inte så mycket att erbjuda. tog det mest lugnt
och på kvällen kom laget hit och vi kollade på en värdelös
film.

idag har jag cyklat till ålidhem för att lämna tillbaka filmen,
sen har jag bara suttit på ballen och läst ut den sista boken
om kurt wallander. det är med sorg i hjärtat som jag säger
det eftersom wallander alltid legat mig varmt om hjärtat.
innan jag läste boken var jag inte alldeles säker på det
skulle vara den sista, med tanke på att mankell sagt det om
några böcker. men efter att ha läst boken, och utan att säga
för mycket kan jag nog säga att det här faktiskt var den sista
boken. kanske inte den bästa, men helt klart läsvärd. trodde
också att jag läst alla wallander, men upptäckte till min
förtjusning att det kanske faktiskt finns en bok som jag inte
plöjt än. tänkte låna den på UB imorrn..

och jag vill även ta upp några saker som jag kommit fram till
idag :

1. det finns en kille som heter (åtminstone kallar sig för)
johnny cash i kassan på ica ålidhem. frågan är om han
tror att han är cool eller om det bara är en ordvist, för
att han heter johnny och han sitter i kassan och tar hand
om cash, lixom.

2. gång är ungefär den fulaste sporten som finns. okej,
jag har sett det på tv och småskrattat åt det. men idag
såg jag det på riktigt, när en tjej i 25-årsåldern utövade
denna minst sagt märkliga sport runt nydala.

3. jag åldras. att jag under den här helgen inte lyckats
sova längre än till halv nio (inte ens på lördagen, när
jag ändå hade varit uppe till typ halv tre) kan bara betyda
en sak; jag håller på att bli gammal.

nu ska jag kirra lite matlådor till mig och jonken till imorgon.

adjöken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0