julepynt.

jag har julpyntat. ja. julpyntat. vilket innebär att jag till och med
tagit fram de få fina tomtar vi äger. fast det är dödssynd i sjövik.
man får bara ta fram adventsstakarna och möjligen sätta upp jul-
gardiner.. men tomtarna, dom ska banne mig inte upp förens nån
vecka före jul.. jag hör mammas röst eka:

".. du skall icke taga fram tomtarna. de äro heliga och skall
endast framtagas i juletid.."

- - -

imorgon kommer annie hit. jag och pillan ska möta upp henne på
busstationen och sen kila en sväng på stan tror jag. naaajs!

adjöken.



så här såg det ut på mariehem förra julen. kommer kanske upp nån
bild på nydala-jul om jag orkar.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha, ha... Du e rolig Du gumman, så hård är jag väl ändå inte....:)

Kram

2010-12-01 @ 11:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0