sofie's pasta med schwampsås.

nu har jag samlat vuxenpoäng så det räcker för resten av året.
igår hände nämligen detta:

1. jag blev sugen på svamp.
2. köpte svamp.
3. tillagade en freestylad svampsås och
4. åt upp svampsåsen.
5. tycket svampsåsen var jävligt god.

OCH JAG SOM INTE ENS TYCKER OM SVAMP?!?!

därför har jag nu den stora äran att dela med mig av mitt smarriga
recept här.

sofie's pasta med schwampsås 2 personer

2 kycklingfileér
2 schalottenlökar
4 färska champinjoner
en näve färska kantareller
5 shiitake-svampar
2 dl grädde
en skvätt creme fraiche
svampbuljontärning
parmesan
salt och peppar
penne-pasta
en nypa färsk persilja

sätt på pastavatten. skär kyckligen i små bitar och fräs i en stekpanna.
salta och peppra. "vätska ur svampen" genom att värma den i en annan
stekpanna. när svampen är "urvätskad" tillstätter man smör och den
hackade schalottenlöken. fräs en stund. slå sedan svamp- och lökfräset
över kyckligen och slå på grädde och en klick creme fraiche. smula ner
buljongtärningen och tillsätt lite riven parmesanost. när pastan är färdig-
kokt slås såsen över pastan och rörs om! servera på tallrik med en
lite dutt "klippt" persilja.

jäkligt gott om jag får säga det själv.

Kommentarer
Postat av: farmor

Hej du duktiga tjej, det såg väldigt smarrigt ut. skall prova ditt recept. kram och ha det så bra.

2011-07-28 @ 11:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0